Salongi soojenduse madalad kiirused kadunud
Salongi soojenduse madalad kiirused kadunud
Auto Scenic bensukas 1,6i 2000a.
Täna hommikul avastasin, et autol salongiventikas töötab ainult lüliti maksimumkiirusel.
Kust võiks probleemi otsima hakata?
Lisan, et ventilaator on viimase kuu jooksul ka vahest veidi krigisevat häält teinud, samas kui vendi probleem oleks, siis ei käik üldse, või eksin? Vajaks see krigin ka mingit tegutsemist, annab midagi määrida vms.
Täna hommikul avastasin, et autol salongiventikas töötab ainult lüliti maksimumkiirusel.
Kust võiks probleemi otsima hakata?
Lisan, et ventilaator on viimase kuu jooksul ka vahest veidi krigisevat häält teinud, samas kui vendi probleem oleks, siis ei käik üldse, või eksin? Vajaks see krigin ka mingit tegutsemist, annab midagi määrida vms.
-
- Tõsine huviline
- Postitusi: 64
- Liitunud: 03 Mai 2010, 21:15
- Minu Renault: 2*Espace II
- Asukoht: Tartu
Re: Salongi soojenduse madalad kiirused kadunud
Pakun, et ventilaatori harjad on kulunud juba üle piiri.
Re: Salongi soojenduse madalad kiirused kadunud
Hm. Korra olen venti sellel autol juba vahetanud. Hetkel küll ei mäleta, aga u. 4 aastat tagasi ehk, ja nii ruttu asi õhtal jälle?
Samas täiskiirusega vuhistab endiselt korralikult, nagu ennegi.
Ise mõtlesin, et kus see moodul asuda võiks, millega need kiirused paika pannakse, ehk siis miski takisti vms teema?
Midagi sellist http://www.fbt-parts.com/?index=default ... t=14944614" onclick="window.open(this.href);return false;
Kas ei või sellega mingi probleem olla?
Samas täiskiirusega vuhistab endiselt korralikult, nagu ennegi.
Ise mõtlesin, et kus see moodul asuda võiks, millega need kiirused paika pannakse, ehk siis miski takisti vms teema?
Midagi sellist http://www.fbt-parts.com/?index=default ... t=14944614" onclick="window.open(this.href);return false;
Kas ei või sellega mingi probleem olla?
Re: Salongi soojenduse madalad kiirused kadunud
Loomulikult, 1x1.
traadist keritud eeltakistid on kutud. Kisu lahti ja tee ise korda.
traadist keritud eeltakistid on kutud. Kisu lahti ja tee ise korda.
Re: Salongi soojenduse madalad kiirused kadunud
Mul selle auto lammutamiseks juhendeid ei ole, ehk oskab keegi viidata, kasvõi inglisekeelsele.
Niisama ei tea, kust servast lammutada ja otsida. Otsinguga leidsin inglisekeelseid jutu tasemel teemasi, et asi kuskil armatuurisügavustes asub, kuid ilma fotode-joonisteta ikka ei jaga piisavalt, et asja ette võtta.
Niipalju jõudsin veel uurida-mõtelda, et äkki teeks väikseks näpuharjutuseks 555 kiviga PWM kiiruseregulaatori asjale hoopis. Siis kütab vähem elektrit soojaks madalatel kiirustel. sel juhul vaja kiirusi reguleeriva lüliti otstele ligi saada. Katsetamise ajaks saab poteka panna, kuid lõpptulemus võiks praegusest nupust toimida.
Niisama ei tea, kust servast lammutada ja otsida. Otsinguga leidsin inglisekeelseid jutu tasemel teemasi, et asi kuskil armatuurisügavustes asub, kuid ilma fotode-joonisteta ikka ei jaga piisavalt, et asja ette võtta.
Niipalju jõudsin veel uurida-mõtelda, et äkki teeks väikseks näpuharjutuseks 555 kiviga PWM kiiruseregulaatori asjale hoopis. Siis kütab vähem elektrit soojaks madalatel kiirustel. sel juhul vaja kiirusi reguleeriva lüliti otstele ligi saada. Katsetamise ajaks saab poteka panna, kuid lõpptulemus võiks praegusest nupust toimida.
-
- Huviline
- Postitusi: 54
- Liitunud: 11 Juul 2010, 11:26
- Minu Renault: clio II 1,5 dci
- Asukoht: Paide
Re: Salongi soojenduse madalad kiirused kadunud
termotakisti kutu, maksab äkki 10 euri, aga tegelt vist vähem, asukoht sõltub kas kliimaga või ilma, aga kindlasti kojameeste all
Varuosad prantslastele, tel. 5658808
Re: Salongi soojenduse madalad kiirused kadunud
Kurja, külmaks kisub just ja pole just õues toimetamise ilm. garaaži ka pole, kus soojas nokitseda.
Küsin siis vahepeal lisandunud info kohta, et mida täpsemalt tähendab kojameeste all....
Küsin siis vahepeal lisandunud info kohta, et mida täpsemalt tähendab kojameeste all....
-
- Huviline
- Postitusi: 54
- Liitunud: 11 Juul 2010, 11:26
- Minu Renault: clio II 1,5 dci
- Asukoht: Paide
Re: Salongi soojenduse madalad kiirused kadunud
Mitme kiirusega vent on? Kas kondiga või ilma?
Varuosad prantslastele, tel. 5658808
Re: Salongi soojenduse madalad kiirused kadunud
Ma ei tea, kas see auto on Meganest "välja kasvanud" kuid ehk aitab selline juhend?
sosssepp kirjutas:Auto Scenic bensukas 1,6i 2000a.
Täna hommikul avastasin, et autol salongiventikas töötab ainult lüliti maksimumkiirusel.
Kust võiks probleemi otsima hakata?
- Manused
-
- MR364MEGANE6.pdf
- (1.64 MiB) Allalaaditud 580 korda
Re: Salongi soojenduse madalad kiirused kadunud
Ülaltoodud materjal siis Megane II, kui õigesti aru sain, probleemne Scenic on välja kasvanud Megane I autost vist.
EDIT: Kui näiteks Alvadi lehelt juppe otsida, siis on valik Renault SCENIC (JA0/1)
väljalase: 09.1999 - 06.2003
ja juba küsitud küsimustele vastuseks, et autol on kont, automaatset kliimat pole. Kompressor käivitub eraldi nupust manuaalselt ainult. Lisan veel et ees oleva radika hõreduse tõttu konti ei kasutata hetkel
EDIT: Kui näiteks Alvadi lehelt juppe otsida, siis on valik Renault SCENIC (JA0/1)
väljalase: 09.1999 - 06.2003
ja juba küsitud küsimustele vastuseks, et autol on kont, automaatset kliimat pole. Kompressor käivitub eraldi nupust manuaalselt ainult. Lisan veel et ees oleva radika hõreduse tõttu konti ei kasutata hetkel
Re: Salongi soojenduse madalad kiirused kadunud
Nii, postitan siis ka, mis asjast sai.
Teisel jõulupühal leidsin valgel ajal maal aega ja lammutasin armatuuri lahti, selleks tuli ettevaatlikult üles kangutada esimeste kõlarite katted, millede all olid kogu esimest armatuurlaua ülemist osa fikseerivad kruvid, üks vasaku all ja üks parema all. Siis sai veidi ülespoole ja enda suunas loksutades ja tõmmates (kohati päris tugevalt) kätte armatuuri ülemise osa koos näidikuploki ja kella-raadio ekraani ümber oleva plastikuga. Siis tuli lahti kiskuda kõrvalistuja pool selle katte all olev vent toru, mis parempoolse ventaugu juurde õhu juhtimiseks on. Selle all siis sissetuleva vent kanali peal ventilaatori ja filtri vahelise käigu jupi peal on takistimoodul. 6mm toru- või padrunvõtit on selda hoidva kruvi lahti keeramiseks vaja, mul esimesel katsel seda käepärast ei olnud. Juhtnuppudest tulev suurem pistik tuli lahti pistikul olevat punast vidinat juhtmekimbuga ristisuunas enda poole tõmmates. Ventilaatorisse mineva juhtme lahti saamiseks tuleb alla jalgade juures oleva ventika juurde pääseda, müra kate maha kolmest kruvist ja pistik välja sikutada ning ülevalt takistiploki poolt ettevaatlikult juhtmest sikutades-loksutades üles tõmmata. Õhu siseringi klapi pistik ka maha ja taksitiklots pesast välja. Tester peale ning selge, et termokaitse voolu edasi ei anna. Termokaitsme saab näiteks Oomipoest miski euro eest. Vana termokaitse maha ja uus külge ning kogu krempel kokku tagasi ja jälle puhub erinevatel kiirustel. Lisan veel, et välja kistud venttoru jupi tagasi saamine vajab veidi osavust ja ka jõudu, pusisin sellega tükk aega, aga tagasi sain.
Nüüd peaks ventika maha kiskuma ja ikkagi pukse määrima, vahel käib ilusti vahel käib kriginaga närvidele...
Teisel jõulupühal leidsin valgel ajal maal aega ja lammutasin armatuuri lahti, selleks tuli ettevaatlikult üles kangutada esimeste kõlarite katted, millede all olid kogu esimest armatuurlaua ülemist osa fikseerivad kruvid, üks vasaku all ja üks parema all. Siis sai veidi ülespoole ja enda suunas loksutades ja tõmmates (kohati päris tugevalt) kätte armatuuri ülemise osa koos näidikuploki ja kella-raadio ekraani ümber oleva plastikuga. Siis tuli lahti kiskuda kõrvalistuja pool selle katte all olev vent toru, mis parempoolse ventaugu juurde õhu juhtimiseks on. Selle all siis sissetuleva vent kanali peal ventilaatori ja filtri vahelise käigu jupi peal on takistimoodul. 6mm toru- või padrunvõtit on selda hoidva kruvi lahti keeramiseks vaja, mul esimesel katsel seda käepärast ei olnud. Juhtnuppudest tulev suurem pistik tuli lahti pistikul olevat punast vidinat juhtmekimbuga ristisuunas enda poole tõmmates. Ventilaatorisse mineva juhtme lahti saamiseks tuleb alla jalgade juures oleva ventika juurde pääseda, müra kate maha kolmest kruvist ja pistik välja sikutada ning ülevalt takistiploki poolt ettevaatlikult juhtmest sikutades-loksutades üles tõmmata. Õhu siseringi klapi pistik ka maha ja taksitiklots pesast välja. Tester peale ning selge, et termokaitse voolu edasi ei anna. Termokaitsme saab näiteks Oomipoest miski euro eest. Vana termokaitse maha ja uus külge ning kogu krempel kokku tagasi ja jälle puhub erinevatel kiirustel. Lisan veel, et välja kistud venttoru jupi tagasi saamine vajab veidi osavust ja ka jõudu, pusisin sellega tükk aega, aga tagasi sain.
Nüüd peaks ventika maha kiskuma ja ikkagi pukse määrima, vahel käib ilusti vahel käib kriginaga närvidele...
Viimati muutis sosssepp, 11 Mär 2013, 09:20, muudetud 1 kord kokku.
- officer
- Tõsine huviline
- Postitusi: 62
- Liitunud: 11 Mär 2011, 11:27
- Minu Renault: Renault Megane Grandtour II
Re: Salongi soojenduse madalad kiirused kadunud
...sa räägid termokaitsemest ja termotakistist. Millest siis on jutt...termokaitse on lüliti, mis katkestab teatud temperatuuril vooluringi......termotakisti, teatud mööndusega võiks olla elektrivooluringi lülitatav takisti eesmärgil tekitada soojust
tööauto:Clio 1,2.
oma uto: CAPTUR 1,2Tce
"Meie elu on selline, missugused on meie mõtted" /Markus Aurelius/
oma uto: CAPTUR 1,2Tce
"Meie elu on selline, missugused on meie mõtted" /Markus Aurelius/
Re: Salongi soojenduse madalad kiirused kadunud
Kaitsmest ikka jutt, viimases lauses on veidi segamini läinud, parandasin ära
Nüüd aga mõtlesin, et võtan siis ette ja kisun ventika ka maha. No ja tee mis tahad, ei tule niisama lihtsalt. On kellelgi juhendit või juhtnööre, kuidas salongiventikas maha saada. Kruvid saan lahti, aga ventikas ei tule välja pesast, korpus ei taha kuidagi mööda tulla metallkõrvast, mis armatuuri alt paremast nurgast kinni hoiab. Armatuuri alumist nurka hoidva mutri tegin lahti ning tundub, et armatuuri serv veidi eemale tõmmates enam takistuseks ei ole. Tegelikult ma ei saagi aru, miks see metellkõrv nii suur tehtud on, armatuur kinnitub sellele hoopis kerele lähemalt, nagu "spetsiaalselt" on ette jäetud ventika vahetamisele.
Nüüd aga mõtlesin, et võtan siis ette ja kisun ventika ka maha. No ja tee mis tahad, ei tule niisama lihtsalt. On kellelgi juhendit või juhtnööre, kuidas salongiventikas maha saada. Kruvid saan lahti, aga ventikas ei tule välja pesast, korpus ei taha kuidagi mööda tulla metallkõrvast, mis armatuuri alt paremast nurgast kinni hoiab. Armatuuri alumist nurka hoidva mutri tegin lahti ning tundub, et armatuuri serv veidi eemale tõmmates enam takistuseks ei ole. Tegelikult ma ei saagi aru, miks see metellkõrv nii suur tehtud on, armatuur kinnitub sellele hoopis kerele lähemalt, nagu "spetsiaalselt" on ette jäetud ventika vahetamisele.